27 January 2011

Cara Mudah Tambah Trafik Blog!!

#1: Syoknyer Blogging

Blogging ni syok. Lagi-lagi pula bila bersama Syoknyer Blogging. Dan menjadi lebih syok bila kita boleh berblogging dengan gembira tanpa syok memblogging tentang keburukan orang lain. Blogging juga boleh menjadi syok bila ada kawan-kawan Syoknyer Blogging yang ramai dan selalu bertandang ke blog kita. Bila kawan-kawan Syoknyer Blogging menjadi ramai, maka secara automatiklah menjadi lebih Syoknyer Blogging itu, boleh bertukar fikiran dan maklumat, boleh belajar macam-macam yang kita tak tahu dari bloggers lain. Jadi kalau korang adalah seorang blogger, tak kiralah pengguna blogspot, wordpress atau joomla, silalah Syoknyer Blogging.

Ada 5 kali link ke Syoknyer Blogging [www.syoknyerblogging.com] kat atas tu. Cuba korang cari dan tolonglah klik mana-mana satu (walaupun sama je semua tu) dan join.. Hehe.. Forum ni memang boleh meningkatkan trafik blog korang. Tak percaya, cuba korang try. Berani jamin trafik blog akan meningkat up, up and away especially kalau korang rajin posts. [Sila gunakan signature sebaiknya!]
*Forum ni adalah forum yang baru dengan domain sendiri dan merupakan sambungan dari www.syoknyerblogging.4forum.biz. Jadi, kalau korang pernah join yang lama tu, korang still kena join yang baru ni sebab membership tak dibawa ke forum baru.

#2: Apesal.Com

Apesal.com adalah laman web link exchange yang memang berkesan meningkatkan trafik blog. Selepas register, blogger diwajibkan meletakkan widget Apesal.Com yang merupakan link ke blog yang berdaftar dengan Apesal.Com. Boleh adjust link ni ikut kesukahatian dan memang takkan mengganggu blog sangat. Bila dah letak widget, setiap ahli Apesal.com boleh postkan entry dari blog dan kemudian akan di approve oleh Apesal.Com. Link ke entry ini akan dipaparkan dalam blog ahli yang lain secara random. Bila ada yang klik, korang akan dapat traffik.

Apesal.Com ni memang menyumbang kepada trafik yang agak banyak. Dalam beberapa hari join ni, Rie dah dapat lebih dari 50 hits dari Apesal.Com. Memang berbaloi la untuk meningkatkan traffik dengan hanya meletakkan link orang lain. Win-win situation yang menarik.
Kalau korang nak join, just click mana-mana link di widget bawah ni dan click Daftar di menu bar Apesal.Com :) dan enjoy trafik ke blog korang!
Miecyber’s Blog: Jepun Vs Melayu
Quick Tips : Create Drop Shadow Using Gradient in Illustrator
Tukar Gambar Anda Ke Mosaic Excel | Eriyza
Google Pagerank Update 2011
Akhlak semasa bercinta? | Mahligai Impian
10 HAIWAN YANG ANEH DI DUNIA | Kindofsoul
Nike Write The Future Video
blog syafiqorang melaka..??: Fakta Pasukan Bola Sepak Malaysia..
source : riezarchry.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...