18 July 2008

Cinta tak datang hanya sekali.

Kemunculan Sepi dengan mengetengahkan tema Cinta sebagai pelaris dilihat masih menjadi dan berdasarkan kepada sambutan yang diberi, masih menjadi dalam pasaran Filem Malaysia. Seolah - olah mengulangi kegemilangan filem Cinta, Sepi kali ini menggunakan tagline "cinta tak datang hanya sekali".

jika sekali imbas kita lihat yang tagline berkenaan memberi maksud cinta yang hadir dalam hidup insan tidaklah hanya datang sekali seumur hidup. saya benar - benar tertarik dengan tagline ini.jadi tak salah jika saya ingin berborak mengenainya.

kebanyakan insan - insan diluar sana masih berfikiran cetek tentng cinta.. mereka masih mengatakan yang mereka hanya jatuh cinta sekali seumur hidup. from my own personal opinion, cinta itu anugerah. anugerah dari Yang Maha Esa.dianugerahkan kepada hamba-hambanya yang layak menerima Cinta itu.

maksud saya layak menerima cinta itu, bermakna insan itu benar-benar mengerti apa makna cinta dalam konteks kehidupan dan realiti. insan yang sangup mengenetepikan kepentingan peribadi untuk cinta, sanggup mendahulukan orang yang dicintai lebih dari diri sendri apatah lagi orang lain.

namun, persoalan yang paling rumit sekali adakah mereka sangup berkorban segalanya demi cinta apabila tiba waktunya untuk mereka berbuat demikian?apakah mereka sanggup memperjuangkan cinta mereka sehingga hujung nafas?hanya waktu yang mampu membuktikan samada mereka layak untuk menyintai dan dincintai..hanya masa...

jelas sekali semasa menonton Sepi, mesej cinta tidak mengenal masa dan keadaan..cinta boleh hadir disaat kita baru sahaja kehilangan orang yang paling dicintai.cinta yang teramat juga mampu menumbuhkan ilusi orang yang dicintai di mata kita, walaupun insan berkenaan mati dihadapan mata kita.cinta tidak akan pergi selagi kita tidak berputus asa mencari dan terus menanti ia datang dan di saat ia mahu pergi jauh kita bisa menahannya dari melangkah pergi.

cinta tak datang hanya sekali..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...